Sofia

Att leva med Crohns

Älskade syster

Publicerad 2012-07-04 08:08:17 i Allmänt

Jag har en lillasyster som är 15 år. Och igår när jag stod och kokade mina soppor kom frågan "kan jag också få crohns?"

Vad säger man? Jag vill inte oroa henne i onödan, men jag vill inte heller ljuga för henne. Har jag sjukdomen så finns ju risken att hon också får den. På samma gång ska hon inte gå omkring och oroa sig för det.

Jag sa som det var. Ja, det finns en risk att hon också kan få sjukdomen. Men avslutade det hela med att OM det händer så vet jag ju redan hur man handskas med det, så då får hon komma på boot camp till mig en vecka så har hon också koll på läget sen.

Så, nu gör jag inte dieten bara för mig själv och för er. Nu gör jag den gör henne också. I fall att. Om man bara kunde skydda dem man älskar från allt ont i världen...

Kommentarer

Postat av: jagochminmage

Publicerad 2012-07-04 22:01:14

Ja, man oroar sig mer för dom man älskar mest än sig själv. Men med största sannolikhet slipper hon ju crohns, vi får hoppas iaf!

Duktigt att du kommit igång med dieten! Kämpa på duktiga du!! :)

Svar: Det är så skönt! Jag känner mig inte alls lika svullen längre :) Ser inte ut som en ballong efter att jag har ätit.
Sofia

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Om vi bortser från faktumet att jag absolut är sämst på beskrivningar så kanske det här blir någorlunda bra. Jag är en rätt vanlig tjej på 21 år som bor i den lilla staden Eskilstuna, som ligger någonstans i Sverige. Jag är väldigt social och öppen, och för det mesta väldigt glad också. Jag är duktig på att sätta mig i konstiga situationer och brukar ofta slänga ur mig rätt dumma kommentarer. Hur som helst, denna blogg är ett ställe där jag skriver om hur det är att leva med sjukdomen Crohns. När jag fick diagnosen så sökte jag runt på internet och försökte hitta svar på mina frågor. Och förhoppningsvis kan någon i samma situation hitta svaret på deras frågor här.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela