Sofia

Att leva med Crohns

Mattips

Publicerad 2012-08-14 20:31:57 i Allmänt

Något som är väldigt gott att äta till diverse olika kötträtter och som är ett bra komplement till potatis är ratatouille. Det går dessutom snabbt att tillaga.
 
Jag brukar hacka ner zucchini, aubergine och tomat. Sen slänger jag i lite det ena och det andra, ibland svamp, blomkål, vitlök, lök, paprika. Ja, man kan ta lite vad man känner för. Sen ska man ju krydda skiten också och det får man göra efter smak. En gång kryddade jag med chilikrydda, cayennepeppar och gurkmeja. En annan gång drog jag till med oregano, timjan, basilika, rosmarik och mejram. Och glöm för fan inte saltet. Sen slänger man alltihopa i en stekpanna tillsammans med olja, rör om lite nu och då, väntar tills grönsakerna är mjuka och voila! En ratatouille på beställning.
 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2012-08-16 09:03:50

Åh du det där ska jag allt prova. Ser riktigt gott ut :) du verkar ju super duktig med mat, lägg gärna ut mer hälsosamma tips :)

Svar: Tack! Det ska jag göra :)
Sofia

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Om vi bortser från faktumet att jag absolut är sämst på beskrivningar så kanske det här blir någorlunda bra. Jag är en rätt vanlig tjej på 21 år som bor i den lilla staden Eskilstuna, som ligger någonstans i Sverige. Jag är väldigt social och öppen, och för det mesta väldigt glad också. Jag är duktig på att sätta mig i konstiga situationer och brukar ofta slänga ur mig rätt dumma kommentarer. Hur som helst, denna blogg är ett ställe där jag skriver om hur det är att leva med sjukdomen Crohns. När jag fick diagnosen så sökte jag runt på internet och försökte hitta svar på mina frågor. Och förhoppningsvis kan någon i samma situation hitta svaret på deras frågor här.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela