Sofia

Att leva med Crohns

Varför kan det aldrig vara enkelt?

Publicerad 2012-02-20 11:41:12 i Allmänt

Det gör så fruktansvärt ont varje gång. Jag var till sjukhuset i dag, med min fistel som opererades i somras, men som inte vill läka ordentligt. Det är alltid så fruktansvärt jobbigt att höra hur allvarliga fel jag kan få, i framtiden. Det var jobbigt att höra att det som jag trodde kunde fixas med ett par stygn måste fixas med en nu operation, om jag vill fixa det. Det är jobbigt att sitta där och försöka förstå saker som ibland känns obegripliga. Det är jobbigt att sitta och hålla tillbaka tårarna.

Det är ännu jobbigare att komma ut ur sjukhuset och försöka leva normalt. Försöka klista på ett leende. Varför kan det aldrig vara enkelt?

Med Johnny Cash (You can stand me up at the gates of hell, but I won't back down) i bagrunden skulle jag köra till butiken, det slutade med att jag började gråta och fick ta ett extra varv för att lugna ner mig.

Nu är jag hemma och kan gråta fritt. Det var tänkt att jag skulle åka tillbaka till Eskilstuna redan i kväll, men jag kommer nog stanna här på ön tills mamma och pappa kommer hem. Jag behöver få tid och tänka igenom mitt beslut om operation eller inte.

Tänker ha chumbawamba - tubthumping på repeat. I get knocked down, but I'll get up again. You never gonna keep me down.

Kommentarer

Postat av: Julia Lindström

Publicerad 2012-02-20 19:19:04

<3

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Om vi bortser från faktumet att jag absolut är sämst på beskrivningar så kanske det här blir någorlunda bra. Jag är en rätt vanlig tjej på 21 år som bor i den lilla staden Eskilstuna, som ligger någonstans i Sverige. Jag är väldigt social och öppen, och för det mesta väldigt glad också. Jag är duktig på att sätta mig i konstiga situationer och brukar ofta slänga ur mig rätt dumma kommentarer. Hur som helst, denna blogg är ett ställe där jag skriver om hur det är att leva med sjukdomen Crohns. När jag fick diagnosen så sökte jag runt på internet och försökte hitta svar på mina frågor. Och förhoppningsvis kan någon i samma situation hitta svaret på deras frågor här.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela