Sofia

Att leva med Crohns

What doesn't kill you makes you stonger

Publicerad 2012-05-24 23:10:20 i Allmänt

Det har varit lite dåligt med uppdateringar här, och det är egentligen ett bra tecken. För jag mår bra just nu, eller så bra som jag kan må. Jag är glad och jag kan göra det jag vill, och det är egentligen allt jag begär. Och därmed har jag inte särskilt mycket att skriva om.

Men jag tror det är viktigt att skriva om det som är bra också. Att påminna alla som mår dåligt om "den andra sidan". När man har tagit sig igenom det onda och jobbiga, och kan börja andas igen. Leva igen. Då när energin finns, och inte all energi går åt till att försöka ta sig igenom dagen.

Jag är på den sidan just nu. Jag är glad för det. Jag vet att det kan vända när som helst, men jag tar det då. Det är ingen idé för mig att börja oroa mig nu, för det gör mig inget gott alls.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, utan att börja svamla. Det finns så mycket tankar, men de har en tendens att bli lite röriga. Men jag kan ju försöka avsluta det lite fint. Oavsett vem du är där ute som har det jobbigt just nu. Du har kraften i dig att klara av det här. Det kommer att bli bättre. Ibland tar det en lång tid, men du kommer klara av det i varje fall. Du får tycka synd om dig själv, men gör dig inte till ett offer. Du är du, och du är inte din sjukdom. Och du duger precis som du är.

Kram till er alla där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Om vi bortser från faktumet att jag absolut är sämst på beskrivningar så kanske det här blir någorlunda bra. Jag är en rätt vanlig tjej på 21 år som bor i den lilla staden Eskilstuna, som ligger någonstans i Sverige. Jag är väldigt social och öppen, och för det mesta väldigt glad också. Jag är duktig på att sätta mig i konstiga situationer och brukar ofta slänga ur mig rätt dumma kommentarer. Hur som helst, denna blogg är ett ställe där jag skriver om hur det är att leva med sjukdomen Crohns. När jag fick diagnosen så sökte jag runt på internet och försökte hitta svar på mina frågor. Och förhoppningsvis kan någon i samma situation hitta svaret på deras frågor här.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela