Sofia

Att leva med Crohns

Spanien

Publicerad 2012-08-16 22:51:53 i Allmänt

Imorgon var det dags, då åker jag till Stockholm och sen vidare till Spanien på lördag. Så det kommer vara dött här i si så där en vecka. Men över till något som jag tycker att är intressant (jo okej, Spanien är också intressant, men intressant ur ett sjukdomsperspektiv).

SCD... dieten jag gick på en månad. Jag sa ju att jag märkte en skillnad i hur jag mådde. Om vi kan diskutera bajs (och det kan vi) så slapp jag springa på toaletten hela tiden, och aldrig några akuta toalettbesök. Och mitt bajs var för första gången på länge faktiskt så när som normalt.

Men nu har jag dock fuskat, eftersom jag vet att jag kommer göra det under resan. Och jäklar i mig! Vilken skillnad, åt det sämre hållet. Jag har mått illa, haft mer ont, akuta toalettbesök, lösare bajs, mer uppblåst. Inte allt på samma gång, och inte så markant att man skulle tänka mycket på det om man inte är observant.

Så efter Spanien är det back on track med dieten som gäller. Jag gillar den dieten, man kan filura så mycket med den.

See you later alligator.

Kommentarer

Postat av: Jagochminmage

Publicerad 2012-08-17 08:18:50

Ha det bäst i Spanien!! :-D Njut!

Svar: Jag har haft det så underbart! Det var verkligen det jag behövde innan skolstarten :)
Sofia

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-08-23 18:09:21

Hej!
Har du någon mejladress?
Kram Jenny

Svar: jodå, [email protected] :) Släng iväg ett mail!
Sofia

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Om vi bortser från faktumet att jag absolut är sämst på beskrivningar så kanske det här blir någorlunda bra. Jag är en rätt vanlig tjej på 21 år som bor i den lilla staden Eskilstuna, som ligger någonstans i Sverige. Jag är väldigt social och öppen, och för det mesta väldigt glad också. Jag är duktig på att sätta mig i konstiga situationer och brukar ofta slänga ur mig rätt dumma kommentarer. Hur som helst, denna blogg är ett ställe där jag skriver om hur det är att leva med sjukdomen Crohns. När jag fick diagnosen så sökte jag runt på internet och försökte hitta svar på mina frågor. Och förhoppningsvis kan någon i samma situation hitta svaret på deras frågor här.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela