Sofia

Att leva med Crohns

Träning

Publicerad 2012-07-16 19:54:17 i Allmänt

Jag var på BodyCombat idag (kampsportinspirerad konditionsträning). Vi sparkas och slåss i luften mot en låtsas motståndare när vi kör. Jag brukar låtsas att Crohns är en person och att jag verkligen slår skiten ur honom. För hur positiv jag än är, hur mycket jag än knuffar bort alla negativa känslor kring sjukdomen. Hur mycket jag än försöker mota bort den så finns den ändå där. Den där ilskan över att just JAG har råkat ut för det här. Så jag slår skiten ur crohns. Och fan vad jag mår bättre efteråt.

Kommentarer

Postat av: Jagochminmage

Publicerad 2012-07-17 22:14:32

Grymt sätt att få ut din ilska på! Tränade body combat en del för några år sedan och det är skitkul=)

Jag brukar vara ute och springa och lyssna på stronger med Kelly Clarkson på repeat och tänka att jag jag inte ska låta crohn vinna utan att jag ska kämpa för att må bättre. Känns verkligen underbart att få ut sin vilja och ilska i något så fysiskt!

Svar: Det är ju det! Älskar att träna :)
Sofia

Postat av: Emma

Publicerad 2012-07-18 21:50:24

Slå ut all ilska du bär på :) förstår dig att det känns bra efteråt

Svar: Det gör det verkligen!
Sofia

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Om vi bortser från faktumet att jag absolut är sämst på beskrivningar så kanske det här blir någorlunda bra. Jag är en rätt vanlig tjej på 21 år som bor i den lilla staden Eskilstuna, som ligger någonstans i Sverige. Jag är väldigt social och öppen, och för det mesta väldigt glad också. Jag är duktig på att sätta mig i konstiga situationer och brukar ofta slänga ur mig rätt dumma kommentarer. Hur som helst, denna blogg är ett ställe där jag skriver om hur det är att leva med sjukdomen Crohns. När jag fick diagnosen så sökte jag runt på internet och försökte hitta svar på mina frågor. Och förhoppningsvis kan någon i samma situation hitta svaret på deras frågor här.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela