Sofia

Att leva med Crohns

Om jag ska vara riktigt ärlig

Publicerad 2012-07-14 18:40:53 i Allmänt

Igår hade jag en dålig diet dag. Jag ville verkligen skita i den och bara äta allt jag kom över. Sen ramlade jag in på en blogg skriven av en tjej med ulcerös kolit. Hon hade blivit tvungen att få stomi (min största rädsla). På något sätt lyckades hon ändå låta positiv och glad. Ha kvar glädjen till livet. Jag grät en skvätt, men visste inte riktigt varför. Men jag fick en ny kick för dieten i varje fall. Inget illa menat mot de som har stomi, men jag vill verkligen inte hamna där.
 
Om ni vill läsa: http://kloss.blogg.se/uc/
 
Sen kom jag över en annan läsbar blogg. Skribenten dog tyvärr här för någon dag sedan. Det är en pappa vars dotter har crohns och han har ägnat stor tid till att finna svar och alternativa vägar: http://crohnsdad.com
 
 

Kommentarer

Postat av: Jagochminmage

Publicerad 2012-07-16 08:02:06

Stomi är också min största skräck med sjukdomen. Än så länge har jag bara haft tunntarmscrohn så jag hoppas jag slipper det. Men man vet aldrig, sjukdomen kan ju förändras och bli sämre när som helst.

Svar: Jag tror att rätt många med såna här sjukdomar är rädda för stomi. Det fina var att hon tjejen ändå lyckades ha en positiv ton i sina texter. Men ändå, jag vill inte hamna där :(
Sofia

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Om vi bortser från faktumet att jag absolut är sämst på beskrivningar så kanske det här blir någorlunda bra. Jag är en rätt vanlig tjej på 21 år som bor i den lilla staden Eskilstuna, som ligger någonstans i Sverige. Jag är väldigt social och öppen, och för det mesta väldigt glad också. Jag är duktig på att sätta mig i konstiga situationer och brukar ofta slänga ur mig rätt dumma kommentarer. Hur som helst, denna blogg är ett ställe där jag skriver om hur det är att leva med sjukdomen Crohns. När jag fick diagnosen så sökte jag runt på internet och försökte hitta svar på mina frågor. Och förhoppningsvis kan någon i samma situation hitta svaret på deras frågor här.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela