Sofia

Att leva med Crohns

Annorlunda sjukhusbesök

Publicerad 2012-07-31 18:09:40 i Allmänt

Var till sjukhuset idag. Men inte för någon magkontroll eller liknande som det alltid gäller. Utan för att sätta in hormonspiral. När jag träffade läkaren och vi satt och prata om det ena och det andra bad han mig plötsligt att stiga upp, eftersom jag ville kolla på min hals. Han tyckte att min sköldkörtel var förstorad (och upptäckte detta endast när vi satt och pratade) och frågade mig om jag är trött ofta (vilket jag är). Sen kollade han pulsen och grejer, men den var normal. Det verkade inte vara något speciellt sen sist och slutligen. Men jag blir glad när jag träffar läkare som är uppmärksamma på sina patienter. Min crohns kom upp också och vi diskuterade den lite.
 
Jag hade ju innan ingreppet fått höra skräckhistorier från när man sätter in hormonspiral, men jag tyckte inte att det var så farligt. Tog däremot värktabletter innan för att bedöva lite. Men jag tror att mina erfarenheter från förra året har gjort mig rätt så smärttålig. Ja menar, har man haft så mycket grejer i rumpan som jag haft så klarar man nog sig igenom det mesta (för det är inte bekvämt att ha saker i rumpan)(kan inte förstå folk som gillar analsex, just saying). Fingrar, kameror, fistlar med mera. Dessutom klagar jag inte när det gör ont, jag är envis som en get. Förutom förra året när läkaren stack en nål i fisteln när den var full med var, då grät jag. Men jag klagade inte. Villospår, åter till ämnet.
 
Han tyckte att jag var riktigt duktig eller en "tuff patient" som han sa. Det är andra gången jag blir kallad tuff av en läkare. Jag gillar att bli kallad tuff (men det är nog bara för att jag är så ocool som det bara går att bli).
 
over and out!

Kommentarer

Postat av: Jagochminmage

Publicerad 2012-07-31 21:09:01

En riktig tuffing är du:) har själv en kopparspiral och det är inte det trevligaste att sätta dit. Men jag var nog också lite härdad av alla slangar i rumpan m.m :)

Kramar!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Om vi bortser från faktumet att jag absolut är sämst på beskrivningar så kanske det här blir någorlunda bra. Jag är en rätt vanlig tjej på 21 år som bor i den lilla staden Eskilstuna, som ligger någonstans i Sverige. Jag är väldigt social och öppen, och för det mesta väldigt glad också. Jag är duktig på att sätta mig i konstiga situationer och brukar ofta slänga ur mig rätt dumma kommentarer. Hur som helst, denna blogg är ett ställe där jag skriver om hur det är att leva med sjukdomen Crohns. När jag fick diagnosen så sökte jag runt på internet och försökte hitta svar på mina frågor. Och förhoppningsvis kan någon i samma situation hitta svaret på deras frågor här.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela