Sofia

Att leva med Crohns

På begäran

Publicerad 2012-08-08 20:59:11 i Allmänt

Här M, det har tagit ett tag, men här får du receptet på pizzabotten:
 
1 msk + 1 tsk olja (delat)
4,5 dl mandelmjöl
2 ägg
1½ dl keso (avsköljt från mjölkgeggan, alternativt SCD yoghurt, och kokt äggvita kanske också funkar)
1/4 tsk salt
 
Släng skiten i en mixer och tryck på knappen. Se på innehållet när det mixas och skratta lite (det ser rätt roligt ut). När det slutar se roligt ut, eller när du tröttnar på att skratta, sluta mixa och släng geggan på en plåt. Peta lite nu som då i degen för att se om den är klar (använd för gud skull inte fingrarna för detta). Det lär ta mer än 20 minuter, men mindre än en timme.
 
 
 
... om jag misslyckas som lärare kan jag säkerligen satsa på att skriva en kokbok. Jag verkar vara duktig på att förklara.

Kommentarer

Postat av: Melimeli

Publicerad 2012-08-11 11:08:58

Woooo!

Postat av: Melimeli

Publicerad 2012-08-11 11:09:00

Woooo!

Postat av: Emma

Publicerad 2012-08-13 08:12:27

Hur går det för dig i mat djungeln? Är du kvar på strikt diet?

Svar: Jag höll dieten strikt i en månad. Då märkte jag hur mycket bättre jag mådde och att svullnaden försvann. När jag åkte till Stockholm en helg så var det svårt att hålla dieten och i och med det märkte jag att det funkar för mig att fuska lite under helgen. Så nu kör jag dieten strikt under veckorna och fuskar lite under helgerna. Åker snart till spanien och då kommer jag inte att hålla dieten, utan börjar på nytt när jag kommer tillbaka därifrån :) Annars går det nog utmärkt! Maten smakar så mycket godare när den är gjord från grunden :D
Sofia

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Om vi bortser från faktumet att jag absolut är sämst på beskrivningar så kanske det här blir någorlunda bra. Jag är en rätt vanlig tjej på 21 år som bor i den lilla staden Eskilstuna, som ligger någonstans i Sverige. Jag är väldigt social och öppen, och för det mesta väldigt glad också. Jag är duktig på att sätta mig i konstiga situationer och brukar ofta slänga ur mig rätt dumma kommentarer. Hur som helst, denna blogg är ett ställe där jag skriver om hur det är att leva med sjukdomen Crohns. När jag fick diagnosen så sökte jag runt på internet och försökte hitta svar på mina frågor. Och förhoppningsvis kan någon i samma situation hitta svaret på deras frågor här.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela