Sofia

Att leva med Crohns

The flame in all of us

Publicerad 2012-06-19 22:36:40 i Allmänt

Jag gjorde någonting idag som jag inte ens tänkt på att göra förut. Jag har googlat flera gånger på Crohns, och på så sätt försökt hitta fler som jag. Men med dåligt resultat. Men idag sökte jag på samma på bloglovin, och tusan, det fanns ett antal.

När jag blev sjuk kände jag mig fruktansvärt ensam. Ensam, annorlunda, konstig och, det värsta av allt, jag kände mig äcklig. ÄCKLIG. Jag kände mig som världens vidrigaste människa. Jag skämdes, och skämdes lite till och när det inte räckte så skämdes jag ännu mer. Jag vågade inte gå till en doktor på 2 år, för att jag kände mig så äcklig. När jag väl vågade gå till doktorn, då fick jag diagnosen.

Jag känner mig inte äcklig längre. Sjukdom eller inte, jag är fortfarande Sofia. Jag är en rolig, glad och sprallig person. Och jag har lärt mig att jag inte är ensam. Varken med crohns eller med tarmbesvär överlag. Vi är rätt många faktiskt. Tyvärr, eller vad man nu ska säga. Tyvärr, ja på sätt och vis, men fan vad glad jag är över att ni andra finns. Vilka skulle jag annars reflektera med? Vilka skulle annars förstå precis vad jag menar?

Jag är så fruktanvärt dålig på att komma till ett bra slut. Men det jag ville få fram vad väl att vi inte är ensamma och jag är glad att ni andra finns (och om ni vill hitta fler så kan ni söka på crohns på bloglovin så poppar det upp en massa kuliga personer).

Have fun!

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2012-06-21 21:19:55

Vi finns och vi behöver varandra :)

Postat av: maria

Publicerad 2012-06-21 21:39:02

Du läste mina tankar eller jag dina. Håller helt och hållet med. Vi behöver varandra och stödet är ovärderligt. Kram!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Om vi bortser från faktumet att jag absolut är sämst på beskrivningar så kanske det här blir någorlunda bra. Jag är en rätt vanlig tjej på 21 år som bor i den lilla staden Eskilstuna, som ligger någonstans i Sverige. Jag är väldigt social och öppen, och för det mesta väldigt glad också. Jag är duktig på att sätta mig i konstiga situationer och brukar ofta slänga ur mig rätt dumma kommentarer. Hur som helst, denna blogg är ett ställe där jag skriver om hur det är att leva med sjukdomen Crohns. När jag fick diagnosen så sökte jag runt på internet och försökte hitta svar på mina frågor. Och förhoppningsvis kan någon i samma situation hitta svaret på deras frågor här.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela