Sofia

Att leva med Crohns

Konfirmation

Publicerad 2012-07-22 17:46:55 i Allmänt

Då var min lillasyster konfirmerad. Konfirmationen tog inte allt för lång tid, och jag kände mig fånig som nästan höll på att börja gråta där i kyrkan. Men prästens prat om tunga tider och att ta sig upp igen gjorde verkligen att jag måste bita ihop för att hålla tillbaka tårarna.
 
Jag har aldrig varit mycket för kyrkan. Jag tror liksom inte på det där. Men jag kan förstå folk som går till kyrkan. Som finner tröst där. Jag kan verkligen förstå det. Jag har inte gjort det tidigare, men efter idag kan jag det.
 
Efter kyrkan vad det dags för släktkalas. Och jag har egentligen inte alls tyckt om släktkalas efter att jag blev diagnostiserad eftersom folk ställde så mycket frågor. Och jag ville inte fokusera på min sjukdom under kalas utan ville bara fira och ha kul, få känna mig som alla andra. Idag ställde folk inte frågor. Och det var himla skönt. Jag fick äta mitt egna och kunde bara ha det trevligt med alla andra.
 
Äh, jag kommer inte på något fint att avsluta med. Det tog helt slut på tankar. Nåja, i morgon börjar en ny vecka och under helgen åker jag till Stockholm för att träffa fina vänner och bara ha det kul. Jag kan verkligen behöva kul just nu.
 
Nu film. Ha det bra kära ni.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2012-07-22 19:21:43

Välkommen till stressiga stockholm
:)

Svar: Tack så mycket! Ska däremot inte stressa, utan bara ha det underbart roligt med fina vänner, och kanske till och med hitta nya på samma gång :D
Sofia

Postat av: Jagochminmage

Publicerad 2012-07-22 21:46:59

Det tycker jag också är jobbigt! Att alla måste fråga hela tiden. Tänk om man skulle gå fram och fråga hur deras avföring bar imorse..? Inte riktigt så kanske men lite jobbigt ibland:) samtidigt för man försöka förstå deras oro och att det är svårt för dom att veta hur dom ska bete sig.

Härligt att komma iväg och ha roligt:) det behöver man!

Svar: Ja, alltså jag förstår att de frågar eftersom de bryr sig. Men det är just det att jag inte vet vad jag ska svara. "Ja jo jag skiter relativt normalt just nu. Men jag är fortfarande hemskt trött hela tiden".
Det kan jag tycka att är det jobbigaste ibland. Att man är sjuk är jobbigt i sig. Tröttheten är jobbig. Att magen inte riktigt fungerar är jobbigt. Men sen utöver det, så ska man ha så jäkla mycket förståelse för att personer kanske inte har förståelse för hur de ska bete sig. Förståelse för att de säger fel saker. Förståelse för att de inte orkar med ens sjukdom :P

Men men, what doesn't kill you makes you stronger.
Sofia

Postat av: Jagochminmage

Publicerad 2012-07-22 22:35:09

Håller med dig, ibland orkar man inte förklara för alla andra. Och förstå hur dom beter sig när man är trött och mår dåligt själv. För dom förstår inte när man förklarar ändå.

Jag är glad jag har dig som förstår mig bättre, som går igenom samma sak:)

Kram

Svar: Ja, jag med. Jag är jätteglad att jag har hittat folk som går igenom samma sak, som förstår vad man menar.
Kram!
Sofia

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Om vi bortser från faktumet att jag absolut är sämst på beskrivningar så kanske det här blir någorlunda bra. Jag är en rätt vanlig tjej på 21 år som bor i den lilla staden Eskilstuna, som ligger någonstans i Sverige. Jag är väldigt social och öppen, och för det mesta väldigt glad också. Jag är duktig på att sätta mig i konstiga situationer och brukar ofta slänga ur mig rätt dumma kommentarer. Hur som helst, denna blogg är ett ställe där jag skriver om hur det är att leva med sjukdomen Crohns. När jag fick diagnosen så sökte jag runt på internet och försökte hitta svar på mina frågor. Och förhoppningsvis kan någon i samma situation hitta svaret på deras frågor här.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela