Sofia

Att leva med Crohns

Jag hatar att klaga

Publicerad 2012-07-08 13:21:45 i Allmänt

Men idag måste jag. För att få det ur mig, för att kunna gå vidare som samma glada person efter det.
 
Idag hatar jag min sjukdom.
 
Inte för att den är speciellt aktiv, men för att den är där. För att jag inte kan stiga upp på morgonen när jag är trött och hungrig och bara ta en smörgås. För att jag inte kan åka iväg med mina vänner och käka en bakfyllepizza. För att den ständigt är närvarande trots att den är inaktiv. För att jag ALLTID måste tänka på den. För att den påverkar min självkänsla.
 
Så där ja. Nya tag.
 
(jag är trött, jag är alltid grinig när jag är trött) (ett SCD inlägg kommer senare).

Kommentarer

Postat av: jagochminmage

Publicerad 2012-07-08 15:24:43

Man får lov att klaga ibland! Det behöver man för att kunna vara glad :) Stor kram till dig! Det känns nog bättre snart.

Svar: tack!
Sofia

Postat av: Meli

Publicerad 2012-07-09 14:54:11

KLAGA OCH VAR ARG
Så kan du vara glad och hoppa i vattenpölar sen efteråt :)

Svar: Ibland får man :D Idag är jag glad igen däremot :)
Sofia

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Om vi bortser från faktumet att jag absolut är sämst på beskrivningar så kanske det här blir någorlunda bra. Jag är en rätt vanlig tjej på 21 år som bor i den lilla staden Eskilstuna, som ligger någonstans i Sverige. Jag är väldigt social och öppen, och för det mesta väldigt glad också. Jag är duktig på att sätta mig i konstiga situationer och brukar ofta slänga ur mig rätt dumma kommentarer. Hur som helst, denna blogg är ett ställe där jag skriver om hur det är att leva med sjukdomen Crohns. När jag fick diagnosen så sökte jag runt på internet och försökte hitta svar på mina frågor. Och förhoppningsvis kan någon i samma situation hitta svaret på deras frågor här.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela