Sofia

Att leva med Crohns

Att må bra

Publicerad 2012-01-25 17:08:24 i Allmänt





Jag har mått sämre på senaste. Det måste jag erkänna. Inte så där "måste springa på toaletten heeela tiden" dåligt. Men jag har ont. Tur att jag inte är den som låter det förstöra för mig. Jag måste bara börja äta lite bättre mat så löser det sig, förhoppningsvis.

Sen har jag inte varit särskilt glad på den senaste tiden. Och vet ni vad jag gjorde? Jag gjorde det jag gör bäst. Jag flyr från mina problem. Inte på det där "stäng ute resten av världen och hoppas att allt löser sig medan jag är borta". Utan mer på ett "Fuck this shit, jag behöver rum att andas och tänka" sätt.

Jag har inte riktigt känt mig som mig själv, och då åkte jag till den personen som antagligen känner mig bäst. Min kusin. Och här kan jag lugnt säga att jag fått en liten reality-check och helt plötsligt känner jag att jag duger precis som jag är igen. Min stil, min musiksmak, jag - både med och utan smink. Jag helt enkelt.

Jag är inte riktigt redo att åka tillbaka till Sverige än, så jag åker hem till Åland. Hem till de där personerna som vet vem jag är på riktigt som jag inte behöver vara någon annan än mig själv med. En veckas reality-check borde räcka för att jag ska kunna rock the shit out of sweden later.

Dessutom tror jag att psykiskt vålmående är grunden för fysiskt välmående. Att min kropp mår sämre är kanske inte så konstigt om jag mått dåligt på insidan, och nu när jag mår bra på insidan igen så tror jag att min kropp snart mår bra igen.


When it got too heavy I put my burdens aside so I could pick the world up and I'ma drop it on your fucking head.

Kommentarer

Postat av: Julia Lindström

Publicerad 2012-01-30 08:04:08

Hör av dig när du orkar träffas <3

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Om vi bortser från faktumet att jag absolut är sämst på beskrivningar så kanske det här blir någorlunda bra. Jag är en rätt vanlig tjej på 21 år som bor i den lilla staden Eskilstuna, som ligger någonstans i Sverige. Jag är väldigt social och öppen, och för det mesta väldigt glad också. Jag är duktig på att sätta mig i konstiga situationer och brukar ofta slänga ur mig rätt dumma kommentarer. Hur som helst, denna blogg är ett ställe där jag skriver om hur det är att leva med sjukdomen Crohns. När jag fick diagnosen så sökte jag runt på internet och försökte hitta svar på mina frågor. Och förhoppningsvis kan någon i samma situation hitta svaret på deras frågor här.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela