Sofia

Att leva med Crohns

En matdag

Publicerad 2012-08-06 21:58:29 i Allmänt

I kväll har jag varit duktig och fixat och donat i köket. Lagade en ny sats med yoghurt, lunch och vetemjölsfritt bröd. Till lunch fick det bli stekt kyckling, lök och paprika (kryddat med cayennepeppar, spiskummin, salt, paprikakrydda, chili, oregano och gurkmeja) med guacamole och tomater. Eller om jag nu orkar göra en salsa imorgon.
 
Nu under dieten så har jag saknat bröd rätt mycket. Så jag bakade bröd med mandelmjöl. Det smakar inte riktigt bröd bröd, men är helt okej. Funkar hur bra som helst med ägg på. Nu har jag i varje fall både lunch för den här veckan och frukost/mellanmål fixat. Awesome!
 
Nu är jag trött, men måste vänta på att min lillasyster sett klart på bion så jag kan hämta hem henne.

Kommentarer

Postat av: Jagochminmage

Publicerad 2012-08-07 18:53:39

Vad duktig du är! :) guacamole är nog det godaste som finns i hela världen tror jag.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Om vi bortser från faktumet att jag absolut är sämst på beskrivningar så kanske det här blir någorlunda bra. Jag är en rätt vanlig tjej på 21 år som bor i den lilla staden Eskilstuna, som ligger någonstans i Sverige. Jag är väldigt social och öppen, och för det mesta väldigt glad också. Jag är duktig på att sätta mig i konstiga situationer och brukar ofta slänga ur mig rätt dumma kommentarer. Hur som helst, denna blogg är ett ställe där jag skriver om hur det är att leva med sjukdomen Crohns. När jag fick diagnosen så sökte jag runt på internet och försökte hitta svar på mina frågor. Och förhoppningsvis kan någon i samma situation hitta svaret på deras frågor här.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela