Sofia

Att leva med Crohns

I'm back bitches!

Publicerad 2011-08-30 22:17:10 i Allmänt

Say whaaat?! Jo men här är jag igen, tillbaka efter en svängom till Azorerna och en mellan landning i Sverige. Jag svänger om till Sverige igen på torsdag.

What's up then? Ja ni, idag tog jag och drog mig till sjukhuset för en liten humira utvärdering (lyckades cutta upp fingret på min rakhyvel passligt innan sjukhusbesöket) och dessutom kollade de upp mitt sår som inte riktigt vill läka (darn you rumpsår!).

Jag ska fortsätta med Humira och rumpsåret ska kollas upp om två veckor. Så det blir lite fram och tillbaka resande mellan Sverige och Åland ett tag framöver.

Tarmarna har lyckligtvis blivit bättre och jag har mått bra i ca 3 veckor. Jag hoppas att det håller i sig ett tag. Framöver nu i två veckor har vi inskolning för de nya eleverna så det blir lite partey (vi smygstartade i fredags).




Jag vet jag vet att jag låter urfåning när jag slänger in engelska termer, men vet ni? Jag är urfånig, eller jag är en fjant enligt min kusin. Och jag är tuff enligt min läkare. Så jag är en tuff, urfånig fjant. Det ni, inte alla som kan det.

Och jag hittade en död fågel vid min kokosnöt. Btw.

Kommentarer

Postat av: Julia Lindström

Publicerad 2011-09-02 19:18:11

Du är en underbar, tuff, urfånig fjant :P Som dessutom är snygg! Herregud, du är Fia helt enkelt! ;D

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Om vi bortser från faktumet att jag absolut är sämst på beskrivningar så kanske det här blir någorlunda bra. Jag är en rätt vanlig tjej på 21 år som bor i den lilla staden Eskilstuna, som ligger någonstans i Sverige. Jag är väldigt social och öppen, och för det mesta väldigt glad också. Jag är duktig på att sätta mig i konstiga situationer och brukar ofta slänga ur mig rätt dumma kommentarer. Hur som helst, denna blogg är ett ställe där jag skriver om hur det är att leva med sjukdomen Crohns. När jag fick diagnosen så sökte jag runt på internet och försökte hitta svar på mina frågor. Och förhoppningsvis kan någon i samma situation hitta svaret på deras frågor här.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela